دانلود تحقیق درمورد خردگرايي متقدم

دانلود تحقیق درمورد خردگرايي متقدم

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد خردگرايي متقدم

با دانلود تحقیق در مورد خردگرايي متقدم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق خردگرايي متقدم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق خردگرايي متقدم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد خردگرايي متقدم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:28 صفحه

قسمتی از فایل:

گسترش تاريخي

با آغاز قرن بيستم، فرايند صنعتي شدن، سطح گسترده‌اي از اروپا و آمريكا را فرا گرفته بود. ردش تب آلود ناشي از انقلاب صنعتي فروكش كرده و سرمايه‌داري به صورت استوار به عنوان نظام اقتصادي بورژوازي حاكم، مستقر شده بود. در نتيجه افزايش فشارهاي اجتماعي و سياسي، بخش صنعت به موضوعهاي فرهنگي و هنري نيز توجه نشان داد.

تقريباً در همين زمان، بتن مسلح* به عنوان يك ماده جديد ساختماني معرفي شد: تلفيقي از سيمان و ميله‌هاي باريك آهن كه البته از اواخر قرن نوزدهم، بيش و كم شناخته شده بود. در سال 1849، باغبان فرانسوي ژوزف مونيه، گلدانهاي طويل گلخانه‌اي را از بتن مسطح ساخت. ژ.ال. لامبو هم قايقي از جنس بتن مسلح را در نمايشگاه بين‌المللي 1855 پاريس به نمايش گذاشت و فرانسوا كوينيه در سال 1861، مقاله‌اي با نام «بتن متراكم به هنر ساختمانسازي افزوده شده است» منتشر كرد كه در آن بر اهميت اين ماده جديد ساختماني تأكيد مي‌كرد. اما اين سه نفر نتوانسته بودند، به درستي، اهميت فولاد را در بتن براي صنعت ساختمان باز شناسند، تا اينكه در سال 1878، تادنوس هايات، وكيل انگليسي مقيم آمريكا، اين اختراع را به ثبت رسانيد و چنين نوشت:

براي توليد سطوح، تيرهاي و قوس‌ها، بتن سيماني با آهن تلفيق مي‌شود و آهن تنها در قسمتي كه نيروها به صورت كششي كار مي‌كنند به كار برده مي‌شود. ]2[

هايات خاصيت اصلي بتن مسلح، يعني تلفيق تحمل فشاري بتن با قدرت تحمل كششي آن شناخته بود. علاوه بر آن چون آهن در درون بتن قرار مي‌گيرد، در مقابل زنگ زدگي و حريق هم حفاظت مي‌شود.

«هنر نو» در قلمرو فرهنگ و هنر، پس از يك اوج‌گيري سريع، خيلي زود از محتوا تهي و از ريشه‌هاي اصيل و روانشناختي خود جدا شد و به يك نوع تزئينات سطحي، سهل الوصول و تابع مد كه بدون توجه به اصول كاركردي و مواد و مصالح، صرفاً گرته‌برداري و به كار برده مي‌شد، تغيير ماهيت داد، به اين ترتيب بود كه جنبشهاي جوان و نوي پديد آمدند كه با جديت به دنبال آفرينش يك راه حل جديد بودند. مهمترين آنها كوبيسم بود. كوبيسم از همان آغاز كار، روش جديد نظاره اشيا را مطرح كرد. اين موضوع را نخستين بار پل سزان عنوان كرده بود. وي در نقاشيهاي خود اشياي مختلف را تا حد تركيبي از اشكال اصلي هندسي ساده كرد. «جنبش كوبسيم» كه ناشي از مجموعه‌اي از عوامل متوازي و هم ارزش بود، طي سالهاي 1905 تا 1910 در پاريس ظهور كرد و ژرژر براك و پابلو پيكاسو در آن نقش نهايي را بازي كردند. تجربه‌هاي ايشان ملهم از منابع مختلف، از جمله هنر آفريقا؛ و متمركز بر طرحهاي سه بعدي اما نه به معناي رنسانسي آن و به وسيله پرسپكتيو، بود. اصول كوبيسم بسيار ساده بود: ساختن تصوير به كمك اشكال هندسيع ترسيم سه بعدي اشيا در تماميت فضايي آنها به وسيله تجزيه آنها به اجزاي تشكيل دهنده‌شان و تنظيم دوباره آنها، چه در كنار هم و چه در حالتي كه به صورت شفاف در يكديگر تداخل كنند و در مجموع يك دريافت همزمان از زواياي مختلف، بدون توجه به يك نقطه ديد اصلي و نهايتاً ايجاد وحدت بين شيء و زمينه‌اش.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر